Web & Campaign Analytiker till expansiva e-handelsbolaget CarpetVista


Arbetsgivare: Academic Work
Arbetsort: Malmö
Publiceringdatum: 2018-01-13

Är du genuint intresserad av e-handel och förståelse av kundresan? Är du en stjärna på kampanj- och webbanalys och tycker om att arbeta med nyckeltal, resultat och uppföljning? Kan du skapa begripliga rapporter och presentera dem på ett enkelt och affärsmässigt sätt? Då behöver CarpetVista dig! CarpetVista storsatsar och i centrum för förändringarna står deras IT och marknadsavdelning, eftersom kundupplevelsen alltid är det viktigaste. De stärker nu upp teamet med en Web & Campaign Analytiker, som kommer ingå i deras marknadsteam. Förutom intern kompetens har de ett nära samarbete med Google som fungerar som ett bollplank då de bygger morgondagens e-handel. Vill du vara med på CarpetsVistas fortsatta resa?

OM TJÄNSTEN
Att en av världens största mattbutiker finns i Sverige är det få som vet om. Men med ett utbud på över 50 000 mattor och närvaro i 45 länder, är det precis det som Carpetvista är. Grundat 2005 driver de två framgångsrika sajter, www.carpetvista.se och www.rugvista.se, där CarpetVista erbjuder exklusiva handknutna mattor och RugVista baserar utbudet på maskingjorda mattor av hög kvalité. CarpetVista är ett lönsamt, snabbväxande företag och vi lägger stort värde i att ha en kreativ miljö där alla får utrymme att växa. Med kontor i Tyskland och Sverige, samt fabriker i Turkiet och Indien, har de världen som arbetsfält och drivs av att kontinuerligt förbättras samtidigt som de har roligt på vägen.

ARBETSUPPGIFTER
Fokus för rollen som Campaign & Web Analyst ligger på att analysera och förstå trafiken till och på CarpetVistas webbplatser, med målet att locka och konvertera rätt besökare. Du är den som kommer att känna våra konsumenter bäst. Du vet vilka de är och du har djup insikt i deras behov och kundresa. Du ansvarar för att proaktivt ta fram, analysera och dela webbstatistik med verksamheten för att se till att vi växer i linje med våra uppsatta mål.

Du kommer att vara marknadsavdelningens stöttepelare i frågor gällande att binda ihop marknadskanaler så som Adwords, sociala medier, display mm. Du ansvarar för hela processen från datainsamling och A/B-testning, uppföljning och analys av kampanjer, till att föreslå förbättringsplaner för bästa kundupplevelse och konvertering. Du är skicklig på att identifiera tillväxtmöjligheter och att föreslå action-plans och KPI:er som driver försäljning och konvertering, samt att presentera och förklara resultat och nyckeltal på ett enkelt och lättförståeligt sätt.

VI SÖKER DIG SOM


* Har en bakgrund inom e-handel, webbanalys eller digital marknadsföring, samt god förståelse för B2C kunders beteende online.
* Har ett par års erfarenhet från liknande arbete med digital marknadsföring och kampanjanalys och är van att hantera stora mängder data.
* Har mycket goda kunskaper inom Google Analytics samt erfarenhet av att arbeta med spårningskod, tracking, tag management via verktyg som Google Tag Manager och Adobe Tag Management etc.
* Har goda kunskaper i A/B-testning och multivariabla tester.
* Har en hög analytisk förmåga och är duktig på att dra affärsmässiga slutsatser av dina analyser. Vidare har du en god kommunikativ förmåga och är en bra presentatör.
* Är tekniskt lagd och håller dig uppdaterad inom den senaste inom ditt område.


Har du dessutom branscherfarenhet från heminredning eller sällanköpsvaror är det meriterande.

Som person uppvisar du en stor affärsmässighet och ser samband och orsak av olika aktiviteter. Du förstår och kan på ett enkelt sätt förklara hur olika aktiviteter påverkar resultatet. Då du kommer arbeta med stora mängder data ser vi givetvis att du har en hög problemlösande analytisk förmåga och i det förstår konsekvenserna av olika lösningsförslag och hittar den mest effektiva lösningen. Då du kommer vara den som ansvarar för all kampanjuppföljning och analys av trafik är det viktigt att du är självgående och driver dina processer i mål.

ÖVRIG INFORMATION


* Start: Omgående, med hänsyn till ev. uppsägningstid
* Omfattning: Heltid
* Lön: Enligt överenskommelse med CarpetVista
* Placering: Malmö
* Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos CarpetVista AB. CarpetVistas önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på mal04@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!


SKYDD FÖR DEN PERSONLIGA INTEGRITETEN

När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.

Kompetenser

• Digital marknadsföring/Onlinemarknadsföring
• Google Analytics

Arbetslivserfarenhet

Produktchef, marknadsföring: Mindre än 1 års erfarenhet

Om lön

Enligt avtal

Om anställningsvillkor

Tillsvidare
8-17
Anders Larsson
Norra Vallgatan 102, 211 22 Malmö
Academic Work
Norra Vallgatan 102
21122 Malmö
Ange referens 15000046



Escape Room Stockholm