Service Desk Agent som drömmer om IT och service!


Arbetsgivare: Poolia Malmö AB
Arbetsort: Malmö
Publiceringdatum: 2018-10-18

En av Malmös mest framgångsrika servicedeskar behöver nu förstärka sitt team med en riktigt skarp Service Desk Agent! Om du är kommunikativ, lösningsorienterad och har ett starkt intresse för IT är detta chansen för dig. Vi arbetar med ett löpande urval, sök redan idag!

Arbetsbeskrivning:
Som Service Desk Agent kommer du att ge högklassig service till kunder via både telefon och mejl. Arbetet håller högt tempo utan att tappa fokus på kvalitet. I servicedesken är du en mycket viktig kugge i det som krävs för att hålla kundens användare nöjda. För att lyckas med detta hoppas vi att du drivs av att hjälpa användare på bästa möjliga sätt och sätter stort värde på goda kundkontakter. Servicedesken består av en kombinerad 1st och 2nd line, vilket gör din vardag omväxlande och utmanande. Din roll är självfallet mycket IT-fokuserad, men innehåller stora delar av service och administration för att skapa bästa möjliga resultat.

Vem är du?
För att lyckas i rollen som Service Desk Agent så tror vi att du har minst 1 – 2 års erfarenhet inom liknande roller. Har du en eftergymnasial utbildning inom IT (support/drift/nätverk/säkerhet) är detta mycket meriterande.
Självklart är ditt intresse för IT otroligt värdefullt i rollen, men även en förkärlek för service och problemlösning.

Du har goda grundläggande kunskaper inom Windows 7/10, felsökning och ärendehantering. Du har också erfarenhet inom:
• Citrix
• Outlook och Exchange
• Active Directory
• Office365
• Nätverk, VPN och mobilitet
• Skrivare och annan kringutrustning

Det är viktigt för rollen att du behärskar både svenska och engelska på flytande nivå, i tal och skrift. Uppdraget förväntas börja omgående och fortsätter löpande.

Poolias målsättning:
Poolia har ett fokus: att tillsätta kvalificerad kompetens på tjänstemannaområdet. Avgränsningen är vår styrka och det som gör oss till branschens kanske mest erfarna rekryteringskonsulter. Vi har en gedigen erfarenhet inom en rad specialistområden. Vi förstår företagen och deras affärsvillkor. Och vi har en urvalsfilosofi som identifierar varje individs unika förmågor. Tillsammans med en kvalitetssäkrad process, modern kandidatwebb och ledande digitala verktyg är detta grunden i vårt erbjudande – Rätt individ. På rätt plats. Alltid.

Arbetslivserfarenhet

Helpdesktekniker / Supporttekniker: Mindre än 1 års erfarenhet

Om lön

Fast månads- vecko- eller timlön

Om anställningsvillkor

Heltid
Tillsvidare
Gustav Adolfs Torg 12
Poolia Malmö AB
Gustav Adolfs Torg 12
21139 Malmö
Ange referens 51668



Escape Room Stockholm