Supporttekniker med hög social kompetens Stockholm


Arbetsgivare: ConsultingIT i stockholm AB
Arbetsort: Stockholm
Publiceringdatum: 2018-11-05

Vi söker nu för flera kunders räkning efter flera supporttekniker med erfarenhet av intern IT support. Utgångspunkten blir ifrån kundens lokaler i centrala Stockholm och omfattningen är heltid. Rollen är varierande och passar dig som är positiv, serviceinriktad och som gillar att jobba i högt tempo, lösa problem och hjälpa kunden.

Vi värdesätter dig med goda sociala egenskaper och ett genuint driv. Du blir en del av ett IT-support team på 4-8 personer och gillar att jobba både i lag och självständigt. Vi ser gärna att du tidigare har arbetat med IT-Support, Intern IT-Support eller Applikation-Support. I grunden ser vi att du är en social och ambitiös person som gillar att hjälpa andra med IT-relaterade frågor. Det är bra om du har datorer och teknik som naturligt intresse och är duktig på att felsöka inom dess ramar, både mjukvara och hårdvara.

Du har en positiv inställning och tycker om att arbeta i ett härligt arbetsklimat där dina prestationer gör skillnad och lyfts fram. Vi ser gärna att du har:

- Tekniska kunskaper om PC-datorer.

- Förmåga att självständigt felsöka och åtgärda hård- och mjukvaraurelaterade problem

- Grundläggande kunskap om Apple Macdatorer, smartphones och surfplattor

- Goda kunskaper om IP-baserade nätverk, trådlös nätverksteknik,klientsäkerhet och skrivarhantering

- Goda kunskaper om Microsoft Windows

- Grundläggande kunskaper om Microsoft Officepaket

- Grundläggande erfarenhet av administration i Active Directory

- Erfarenhet av att arbeta med ärendehanteringssystem

- Erfarenhet av serviceyrke och kundvård


Som person ser vi att du är:
- Serviceinriktad och tycker det är roligt att hjälpa till

- Ansvarskännande Kommunikativ, kan formulera dig väl i både tal och skrift

- Engagerad och driven, tar egna initiativ

- Stresstålig och har förmåga att prioritera arbete utifrån aktuell situation

- Har lätt för att lära

- Är en lagspelare som bidrar


Vårt motto är att behandla våra kunder, anställda och varandra på samma sätt vi själva vill bli behandlade på. Det är inte så svårt när man tänker på det. Det gäller bara att varje dag vara beredd att göra "det lilla extra" eller i vårt fall "Bryta ryggen" för varandra. Vi anser att om vi ska kunna leverera tjänster av högsta kvalite så måste vi ha engagerade medarbetare som brinner för och känner stolthet för sitt arbete.

Vi vet att det vi investerar i våra medarbetare investerar de i våra kunder. Samarbetet ska bygga på förtroende och vår målsättning är att ConsultingIT skall vara det självklara valet i form av Partner och Arbetsgivare. Vi kommer aldrig vända ryggen åt något för att det är jobbigt. Vi kommer aldrig skylla på att kunden inte förstår. Vi kommer aldrig acceptera annat än 100% av varandra. Vi kommer ALLTID finnas här för våra kunder, partners och medarbetare.

Välkommen till ConsultingIT!

Arbetslivserfarenhet

Helpdesktekniker / Supporttekniker: Mindre än 1 års erfarenhet

Om anställningsvillkor

Heltid
Robin Mohlander
CV@consultingit.se
Byvägen 6
ConsultingIT i stockholm AB

13334 SALTSJÖBADEN
Ansökan skickas till Robin Mohlander på CV@consultingit.se Ansök omgående då vi kommer att intervjua löpande.



Escape Room Stockholm