Customer success manager


Arbetsgivare: iKnow - Integrated Knowledge AB
Arbetsort: Stockholm
Publiceringdatum: 2019-03-29

Vi söker dig som vill arbeta med konsultativ kundvård inom digital chefsutbildning och hjälpa våra befintliga kunder få ut ett så bra resultat som möjligt av vår produkt. Du kommer att vara en mycket viktig kugge i vårt maskineri och arbeta till lika delar med kundkommunikation och administration.

Välkommen till iKnow som gör smarta och effektiva e-utbildningar inom chefskap, ledarskap och personlig utveckling. E-utbildningarna bygger på ett välutvecklat modulärt system med korta videofilmer enligt ett koncept som ibland kallas nano-learning eller microlearning. Inom denna nisch är iKnow ledande och väletablerade hos målgruppen.

I denna roll arbetar du i ett nära integrerat samarbete med iKnows befintliga kunder, där du kontinuerligt strävar efter att möta och anpassa tjänsten till deras behov. Du kommer att hjälpa kunderna i alla led från att lägga upp utbildningsplaner, säkerställa implementeringen, mäta och analysera resultat, och återkoppla. I detta arbete kommer du också att vara i nära samarbete med flera av företagets andra funktioner och du kommer att ha en aktiv del i process- och produktutveckling.

Målsättningen med ditt arbete är att iKnow ska möta kundernas upplevda behov och förväntningar, samt att hjälpa dem få ut en så bra utbildningseffekt som möjligt genom iKnows smarta och moderna lösningar. Detta arbete är starkt bidragande till att iKnow idag har en mycket hög kundlojalitet, användare som tycker om utbildningstjänsten och en stadig tillväxt.

iKnow erbjuder dig möjligheten att arbeta med en spännande och uppskattad produkt i framkant av teknik och pedagogik. Du får jobba i ett litet team med stort eget ansvar och frihet att kunna planera ditt arbete. Ditt arbete kommer att utgå från våra trevliga lokaler invid Odenplan med stor flexibilitet för distansarbete.

Arbetsbeskrivning:

• Löpande kontakter för rådgivning och planering med befintliga kunder.
• Skapa och administrera digitala chefsutbildningar för våra kunder.
• Uppföljning och analys.

Tjänsten innebär att du ansvarar för befintliga kundrelationer. I detta ingår regelbundet återkommande personliga kontakter samt administration av utbildningskampanjer.

I rollen ingår att ge kunderna rådgivning och vägledning i val och planering av utbildningar. Du kommer att vara ett kreativt bollplank till kunderna och hjälpa dem hitta de bästa lösningarna utifrån deras upplevda behov samt iKnows best practice.

Du kommer också i stor utsträckning att planera och förbereda implementeringsarbetet av kundernas utbildningskampanjer. Det innebär att du utformar budskap, lägger upp kampanjaktiviteter i kundsystemet, följer upp och återkopplar till kund.

Du kommer att arbeta i nära samarbete med övriga funktioner i företaget för att säkerställa att hela tiden leverera bästa möjliga kvalitet till kunderna.

I det löpande arbetet kommer du också att förväntas bidra med idéer och förslag på effektivisering, förbättring och utveckling som bidrar till att ytterligare befästa och förhöja kundernas värdeupplevelse.

Arbetet medför ett stort eget ansvar men du kommer att ha all stöttning av dina kollegor för att kunna göra ett bra jobb.

Kvalifikationer:

• Kunnig och professionell.
• Mycket bra på att kommunicera i tal och skrift.
• Förståelse för system och processer.
• Service- och kvalitetsorienterad.
• Nogrann och detaljorienterad.

Eftersom du kommer att ha en expertroll gentemot kunderna så är det mycket viktigt att du är kunnig inom de kompetensområden som iKnow verkar. Har du en bakgrund från liknande arbetsuppgifter så kan det givetvis vara ett plus. Det viktigaste är dock att du är intresserad av att lära och ta till dig nya kunskaper inom de områden som iKnow utbildar.

Du måste vara bra på att kommunicera med människor och att uttrycka dig på ett korrekt och professionellt sätt. I detta ingår att du är lyhörd för kunders behov men även att du har förmågan att kunna styra dem mot de bäst fungerande lösningarna.

Du behöver ha en stark drivkraft att leverera bra kvalitet och skapa nöjda kunder. Ett kreativt sinnelag och vilja till utveckling uppskattas.

Någon form av akademisk eller annan högre utbildning är önskvärt men inte ett måste om du i övrigt uppfyller profilen.

Om företaget:

iKnow består av ett litet gäng medarbetare med specifika och tydliga roller. Samtliga är delaktiga i företagets utveckling både på kort och lång sikt. Det kommer att gälla även dig.

Självklart så får du får all nödvändig kunskap kring utbildningsinnehåll, system och metoder genom intern utbildning.

iKnow sitter i fräscha lokaler precis invid Odenplan samt i en produktionsstudio i Värtahamnen.
Henrik Holter, VD
h2@iknow.se
iKnow - Integrated Knowledge AB





Escape Room Stockholm