Utredare med fokus på kvalitet till Äldreförvaltningen


Arbetsgivare: Sundbybergs stad
Arbetsort: Sundbyberg
Publiceringdatum: 2019-07-31

Du har öga för detaljer. Och kan se helheten. Precis som vi.

Här på äldreförvaltningen arbetar vi efter mottot "mänskliga möten vi bryr oss". Vår verksamhetsidé är att erbjuda stöd, service, omsorg och vård med människans bästa i fokus.

På äldreförvaltningens enhet för utveckling och uppföljning pågår ett spännande utvecklingsarbete i en ny organisation där du får vara med och göra skillnad för Sundbybergs äldre. Enheten består av 10 engagerade medarbetare samt en enhetschef. I dagsläget är vi tre utredare och då en av oss går vidare till nya utmaningar behöver vi ersätta henne. Vi erbjuder dig en trevlig arbetsplats, kollegor i varierande åldrar med humor och en positiv anda. Sundbybergs stad erbjuder sina anställda friskvårdsbidrag, personalstöd och 38,5 timmes arbetsvecka.

Som utredare ansvarar du bland annat för att följa upp att stadens utförare inom äldreomsorg lever upp till de kvalitetskrav vi ställer.

Dina arbetsuppgifter innebär att du ska vara drivande när det gäller att planera och genomföra olika typer av uppföljningar inom de verksamheter som stadens äldreförvaltningen har tillsynsansvar för. Stort fokus kommer att ligga på granskning, analys och verksamhetsutveckling. Du kommer att arbeta i nära samarbete med övriga utredare på enheten, kollegor på myndighetsenheten samt stadens MAS (medicinska ansvarig sjuksköterska) och MAR (medicinskt ansvarig för rehabilitering). Du kan också komma att vara delaktig i stadsövergripande projekt tillsammans med andra förvaltningar inom staden. Du kommer vara drivande samt delta i olika samverkansformer med våra utförare. Som medarbetare på enheten för utveckling och uppföljning kommer du vara delaktig i äldreförvaltningens ständigt pågående arbete med kvalitets- och verksamhetsutveckling. Äldreförvaltningen kvalitetsledningssytem är certifierat enligt ISO 9001-2015. I tjänsten kan andra arbetsuppgifter än de beskrivna ovan förekomma, exempelvis utredningar och yttranden till stadens politiker.

Vi vill att du har akademisk examen med relevant inriktning eller annan utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet som vi bedömer som likvärdig. Meriterande är om du har erfarenhet av upphandling och avtalsuppföljning samt har arbetat i en politiskt styrd organisation. Du ska känna till lagstiftningen kring LOU (Lag om offentlig upphandling) och LOV (Lag om valfrihetssystem). Som person är du analytisk och har förmågan att se de små detaljerna, likväl som helheten. Du är självständig och drivande med ett stort mått av integritet, men har också en god förmåga att samarbeta med andra. Vi vill att du är social och har lätt för att skapa kontakt och goda relationer till andra. Du har stor datorvana samt mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.

Befattningen är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Ansök senast den 13/9 2019. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden.

Välkommen med din ansökan!

Vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.






Arbetslivserfarenhet

Handläggare / Utredare, offentlig förvaltning: Mindre än 1 års erfarenhet

Om lön

Fast månadslön

Om anställningsvillkor

Heltid/
Ej specificerat
Maria Andersson, Enhetschef, Telefonnummer: 08-706 83 07
maria.andersson@sundbyberg.se
Per Koij, Enhetschef och MAS, Telefonnummer: 08-7068272
Facklig kontaktperson, Nås via kommunens växel, Telefonnummer: 08-706 80 00
Östra Madenvägen 4
Sundbybergs stad
Östra Madenvägen 4
17292 Sundbyberg



Escape Room Stockholm